De websites van VID Nederland B.V. gebruiken (tracking- en profiling)cookies om het gebruik van de websites te analyseren, voor social media en om advertenties te tonen. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het gebruik van cookies.
130 meldingen, waarvan 94 files (474 km) Ongeval na verkeersruzie op A28 Hemelvaartuittocht drukste sinds 10 jaar LIVE: Druk op de weg door Hemelvaartverkeer 130 meldingen, waarvan 94 files (474 km) Ongeval zes voertuigen in Coentunnel A10 Haringvlietbrug in storing, files op de A29

Duits tolplan gaat door

De Duitse Bondsdag gaat niet meer sleutelen aan het tolplan van de regering. En dus zal tol worden ingevoerd bij onze oosterburen. Dat is tegen het zere been van vijf burgemeesters die gisteren naar Berlijn zijn gegaan om dit plan tegen te houden.

Spandoeken, stickers en posters

Burgemeesters Michael Sijbom (Losser), Theo Schouten (Oldenzaal), Ineke Bakker (Dinkelland), Thomas Berling (Nordhorn) en Volker Pannen (Bad Bentheim) waren gisteren nog bij het parlement van Duitsland. Het vijftal wilde de leden wijzen op de problemen die tolheffing met zich mee zal brengen, zoals sluiproutes door dorpen. Dat deden de burgemeesters met spandoeken, stickers en posters, maar dat heeft dus niet geholpen.

Door de nieuwe heffing kan de Duitse regering naar verwachting jaarlijks 524 miljoen euro op de rekening bijschrijven.

Foto: (c) VID
Laatst gewijzigd: 18 februari 2017, 10:40
KK

Spitsverwachting

wo 24 mei (Avond)
zware spits

We verwachten grote drukte. Hemelvaart staat voor de deur dus veel mensen hebben een lang weekend. Dat betekent filerijden.

Bij een zware spits wordt tot 350 km verwacht. Naast knelpuntfiles ook veel andere files.

do 25 mei (Ochtend)
(vrijwel) geen spits

Hemelvaartsdag dus in de vroege ochtend niks aan de hand. In de loop van de ochtend wel drukte met op het hoogtepunt rond lunchtijd een kilometer of 50 aan file.

Bij (vrijwel) geen spits wordt tot 75 km verwacht. Enkele files op de zwaarste knelpunten.