De websites van VID Nederland B.V. gebruiken (tracking- en profiling)cookies om het gebruik van de websites te analyseren, voor social media en om advertenties te tonen. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het gebruik van cookies.
9 meldingen, waarvan 1 file (3 km) Code geel voor gladheid in Noord(oost)-Nederland Vrachtwagen van weg geraakt, N33 dicht Stormpoolfiles rond Utrecht in nasleep storm 9 meldingen, waarvan 1 file (3 km) LIVEBLOG: Veel hinder door storm, code rood [GESLOTEN] Sinds 1990 niet zoveel omgewaaide vrachtwagens Problemen met vrachtwagen op A9 bij knooppunt Badhoevedorp

Projecten en Beheer

Vanaf 2006 richtte de VID haar pijlen niet meer uitsluitend op het leveren van verkeersinformatie. Naar aanleiding van vragen van wegbeheerders werden diensten ontwikkeld die deze beheerders helpen het verkeer te managen, met name in tijdelijke situaties.

Zo ontving de VID in 2007 van Minister Eurlings de vanAnaarBeter-prijs voor de inzet van tijdelijke reistijdinformatie bij wegwerkzaamheden: niet alleen over de route waarover gewerkt wordt, maar ook over alternatieve routes.

Aanvankelijk werd de benodigde reistijdinformatie veelal ingewonnen met kentekenregistratiecamera's, maar vanaf 2010 werd VID's eigen Bluetooth reistijdmeetsysteem steeds meer toegepast. Hierbij worden unieke Bluetooth-gegevens van passerende voertuigen gebruikt om reistijden te bepalen. Dit meetnet, dat in tijdelijke en meer permanente situaties werd toegepast, is inmiddels uitgegroeid tot vele honderden inwinlocaties.

Uiteindelijk is de VID gegroeid tot een allround dienstverlener op het gebied van gegevensinwinning en ondersteuner van verkeersmanagement, met een groot aantal diensten die veelal “vanaf de plank” leverbaar zijn, zoals een anti-sluipsysteem, een systeem om hoogtemeldingen te visualiseren, een reistijdinformatiesysteem en een filebeveiligingssysteem. Ook heeft de VID oplossingen voor tijdelijke parkeerverwijzing en incident management camera's. Verder bedient de VID in opdracht van wegbeheerders verkeerssystemen zoals Dynamische InformatiePanelen.

Spitsverwachting

ma 22 januari (Ochtend)
zware spits

Geen gladheid of winterse buien, maar wel veel regen. De files die er normaal al staan zullen daarom langer zijn.

Bij een zware spits wordt tot 350 km verwacht. Naast knelpuntfiles ook veel andere files.

ma 22 januari (Avond)
reguliere spits

Ook tijdens deze spits verwachten onder invloed van de weersomstandigheden meer drukte op de wegen.

Bij een reguliere spits wordt tot 225 km verwacht. Alle knelpunten hebben files.